Ateina ruduo? Puiku!

matthew-pla-29577

Kad ir kaip dar nesinori atsisveikinti su vasara, visgi paskutinės rugpjūčio dienos po truputį primena, jog ne už kalnų vėsesni orai, dažnesni lietūs ir, žinoma, gražiausiomis spalvomis nusidažiusi gamta. Juk kiekvienas metų laikas savaip žavus ir naudingas, svarbiausia, tinkamai jam pasiruošti. Tad gaudant retėjančius, bet dar šildančius saulės spindulius, kviečiame tinkamai pasitikti spalvotąjį rudenį.
Nors, atrodytų, kol kas apie nuovargį ar ligas net pagalvoti nesinori – juk per atostogas gerai pailsėjome, vis dėlto labai svarbu pasirūpinti tinkama prevencija, kad organizmas ir kūnas išliktų stiprūs bei sveiki ne tik rudenį, bet ir žiemai artėjant.

Judėjimas – energijai ir motyvacijai

Dažnas vasarėjant, prieš bikini sezoną, imasi staigių, kartais net kardinalių priemonių – intensyvaus sporto, lydimo drastiškomis dietomis. O atėjus rudeniui po truputį grimztame į ramybės režimą, motyvacija mankštintis ir sportuoti gerokai sumažėja arba visai dingsta. Visgi tai labai klaidingas, netgi organizmui žalingas suvokimas.
Kaip ir visur gyvenime, sportuojant reguliarumas būtinas, o tam reikia susiformuoti įprotį. Jei nusprendėte pasimankštinti 2-3 mėn. prieš vasaros sezoną, verčiau išvis to nedaryti. Juk tokiu būdu sukeliate didžiulį stresą organizmui!
Fizinę veiklą reikia išlaikyti ištisus metus, taip pat ir rudeniui atėjus. Ir to priežastis – ne tik svorio kontrolė. To reikia ir dėl centrinės nervų sistemos, širdies ir kvėpavimo veiklos, galiausiai, geresnės nuotaikos! Tinkamas judėjimas suteiks šaltymečiu trūkstamos energijos ir motyvacijos nepasiduoti apatijai.
Kiek ir kaip sportuoti – individualu. Svarbiausia – balansas. Fizinė veikla ugdo 3 savybes: jėgą, ištvermę ir lankstumą. Kiekvieną šią sudedamąją dalį būtina lavinti.

Rudens gėrybės – pasiruošimas žiemai

Paprastai vasarą valgome kur kas daugiau šviežių uogų, vaisių ir daržovių, geriame nemažai skysčių. Tačiau atvėsus orams prioritetas nejučia teikiamas virtam ar keptam maistui, valgoma mažiau natūralių produktų. O tai gali pakenkti bendrai savijautai.
Juk ir rudenį būna nemažai vaisių, uogų, daržovių bei grybų. Todėl kiek įmanoma ilgiau reikėtų lepintis natūraliais produktais, pasitelkus vaizduotę įtraukti juos į kasdienį valgiaraštį. Neatsisakykite arbūzo, valgykite obuolių ir melionų, turtingų pektinų, kurie šalina toksinus.
Žinoma, gerkite kuo daugiau vandens. Šis stebuklingas eleksyras atskiedžia ir pašalina iš organizmo toksinus, padeda geriau „sutepti“ sąnarius, gerina medžiagų apykaitą, padeda palaikyti organizmo temperatūros balansą, mažina apetitą.

Grynas oras – ir sveikatai, ir vidinei harmonijai
Jeigu yra galimybių, prieš miegą būtinai pasivaikščiokite lauke – giedrais vakarais pažiūrėkite į dangų, žvaigždes, kurios tokiu metų laiku ypač ryškios. Be kita ko, žiūrėjimas į dangų padeda atsipalaiduoti, susigrąžinti dvasinę pusiausvyrą.
Vaikščiokite, važinėkite dviračiu, užsiimkite kita mėgstama veikla – kol ankstyvą rudenį orai tai leidžia, naudokitės proga.
Sveiki atvykę į nuotaikingą ir spalvotą rudenį!