Jūsų vaikas sportuoja? Štai, ką turite žinoti apie jo mitybą

cereal-1444496_1920

 

Ko gero, daug kartų esame girdėję, kad augančiam organizmui neretai su maistu reikia gauti net daugiau kalorijų  nei suaugusiam žmogui. Taip pat augimo laikotarpiu itin svarbu užtikrinti, kad kartu su mityba organizmas gautų pakankamai baltymų, angliavandenių ir riebalų. Būtina atkreipti dėmesį, kad sportuojančiam vaikui ar paaugliui (7-14 m.), kurio organizmas dar auga, ypač svarbu gauti pakankamą kiekį angliavandenių prieš treniruotę ir baltymų po jos, kad organizmas pilnai atsistatytų po fizinio krūvio ir, žinoma, būtų jam tinkamai pasiruošęs.

 

Kaip užtikrinti visavertę sportuojančio vaiko mitybą?

 

Vaikams, kaip ir suaugusiems žmonės, labai svarbu reguliariai maitintis. Pagrindinių valgymų turėtų būti bent 3 kartai per dieną, kuomet maitinamasi šviežiu, sveiku maistu, ir bent pora užkandžių, kuriems puikiai tiks vaisiai, uogos, riešutai, jogurtai, nedidelis indelis varškės.

 

Prieš fizinį krūvį, likus 2-2,5 val., rekomenduojama sočiai pavalgyti. Tai gali būti įvairių grūdų košės su uogomis, vaisiais ir jogurtu, taip pat puikiai tiks mėsa, žuvis su daržovėmis, sūriu ar kruopomis.  Jeigu vaikas skuba ir neturi laiko pavalgyti prieš treniruotę, būtų šaunu, jei tėvai pasirūpintų, jog jis visuomet su savimi turėtų vaisių, riešutų ar pilno grūdo sausainių.

 

Pavalgyti po sporto ne mažiau svarbu nei prieš jį. Tam puikiai tiks varškė, įvairūs jogurtai, riešutai, pieno kokteiliai. Be abejonės, tai gali būti ir pagrindinis patiekalas, jeigu prieš treniruotę buvo valgomas tik užkandis – po jos reikėtų sočiai pavalgyti šilto ir šviežio maisto.

 

Kiti reikšmingi „taip“ ir „ne“

 

Svarbu vengti saldintų gėrimų, įvairių pusfabrikačių. Visgi iš jų daugiau žalos, nei naudos.

 

Na, ir paskutinis, bet ne mažiausiai svarbus akcentas yra vanduo. Gertuvė su vandeniu vaiko kuprinėje – geriausia alternatyva gazuotiems saldiems gėrimams ir sultims iš pakuočių. Jeigu vaikas teigia, kad vandens nemėgsta, galite šiek tiek pagudrauji ir jį pagardinti mėtos lapeliais, apelsinų ar citrinų kubeliais.

 

Tai tik keletas mažų, bet išties reikšmingų patarimų, kurie gali teigiamai paveikti vaiko sveikatą ir mitybos įpročius.

 

Pagarbiai,

mitybos konsultantė Gintarė Žemaitytė