Patarimai pradedantiems sportuoti

_av68774

Visų pirma, žinoma, būtina norėti, pasiryžti ir tinkamai nusiteikti! Šis žingsnelis jau įveiktas? Puiku, pasirinkote teisingai ir, svarbiausia, naudingai. O dabar liko labai nedaug – imtis veiksmų. Pateikiu keletą reikšmingų patarimų, kuriuos vertėtų įsidėmėti, jeigu norite, kad sportas taptų tikru gyvenimo malonumu.

 

Pirmiausia, norint sportuoti tinkamai ir sveikai, reikėtų pradėti nuo raumenų testavimo.Tai padės sužinoti savo stipriąsias ir silpnąsias vietas, įsivertinti lankstumą, raumenų ištvermę ir jėgą. Visi esame individualūs ir turime save deramai pažinti.

 

Tarkim, atliekant pritupimą jūsų keliai gali krypti į vidų. Ir tai toli gražu nebūtinai reiškia, kad neturite įgūdžio. Priežasčių gali būti kur kas daugiau. Galbūt viena koja trumpesnė ir nejučiomis kūno svorį pernešate ant tos kojos – dėl to krypsta stuburas ir prasideda virtinė kitų problemų. O galbūt jūsų sėdmenys ir kojų atitraukėjai silpni? Arba (daugeliui tai gali pasirodyti neįtikėtina!) – jūsų diafragma spazmuota (kvėpuojate tik krūtine) ir tai neleidžia aktyvinti kojų raumenų. Tokiu atveju galite stiprinti kojas dieną naktį, bet tikėtis gero rezultato bus sudėtinga. Tad priežastis privalu išsiaiškinti. Prisiminkite – organizmas vientisas mechanizmas, jame viskas tarpusavy susiję.

 

Nepulkite iš karto prie didelio krūvio

 

Nusprendus sportuoti po ilgo laiko ar išvis ką tik pradėjus, rekomenduoju nepulti prie didelio intensyvumo treniruočių. Ir visai nesvarbu, kad iki vasaros (kai taip norisi pademonstruoti padailintas kūno formas!) liko vos keturi mėnesiai.

 

Jeigu nusprendėte pradėti mankštintis, reiškia atsidūrėte naujų gerų įpročių kelyje – nepamirškite to ir puoselėkite šią mintį. Labai svarbu prie savo tikslo artėti palaipsniui ir laikantis režimo. Kategoriškai nerekomenduoju sportuoti 3 mėnesius prieš vasarą ir tada staiga viską mesti. Juk judesys mus turi lydėti visą gyvenimą, o ne tik sezoniškai prieš šiltąjį metų laiką.

 

Pradėkite nuo tempimų, raiščių stiprinimo, taisyklingų judesių atlikimo, širdies stiprinimo ir tik tada po truputį didinkite krūvį. Suprantu, kad daugeliui pradėjus mankštintis, jau po 2 ar 3 mėnesių sportas gali virsti kančia – ypač, kai jaučiatės pervargęs, organizmas išalintas, atsiranda mineralų trūkumas. Tuomet kviečiu keisti požiūrį – priimkite tai, kaip laiką sau, meditaciją, pabuvimą su savimi ir, pamatysite, pradėsite mėgautis.

 

Įsiklausykite į savo organizmą

 

Jeigu pervertinsite savo jėgas ir neišgirsite siunčiamų signalų, didelė tikimybė, kad susitraumuosite ir tada jau tikrai teks užmišti sportą ilgesniam laikui. Vėlgi, kad to išvengtumėte, būtina tinkamai pasiruošti.

 

Pavyzdžiui, norintiems pradėti bėgioti, būtina sustiprinti kojų, nugaros raumenis. Sąnariai turi būti stabilūs, kad sugebėtų atlaikyti krūvį. Negalite tiesiog atsikelti vieną gražų pavasario rytą ir išbėgti. Žinoma, po 1 ar 2 kartų galbūt nieko ir nenutiks, tačiau ilgainiui pradės skaudėti kelius, pėdas, čiurnas, juosmenį. O jeigu turite viršsvorio, privalote tausoti savo sąnarius. Tik pagalvokite, kokia didžiulė apkrova jiems tenka! Galiausiai, būtina įvertinti, ar bėgimas tikrai jums tinkamas.

 

Manęs daugelis klausia, tai kada gi ateina tas momentas, kai jau galima didinti krūvį. Atsakymas ir vėl tas pats – įsiklausykite į savo organizmą. Niekada negalite treniruotės metu pritrūkti oro, neturi pradėti pykinti ir, jeigu 48 val. laikotarpiu nejaučiate jokio raumenų maudimo, prašau – pradėkite po truputį didinti intensyvumą ar krūvį.

 

Jeigu po treniruotės jaučiate, kad dviejų dienų bėgyje švelniai maudžia raumenis, vertinu tai kaip puikią treniruotę. Jūs jaučiate viso kūno padidėjusį tonusą. Žinoma, nekalbu apie raumenų spazmus, traukiantį mėšlungį ar diskomforto jausmą sulig kiekvienu žingsniu. Visgi, jeigu taip nutiko, pasimėgaukite karšta vonia, pirtimi ar lengva tempimų treniruote, padedančia atstatyti organizmą po sunkių treniruočių.

 

Tad viskas palaipsniui, užtikrintai ir su pasimėgavimu! Lengvo starto jums!

 

pagarbiai,

kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė