Nėštumas ir sportas – suderinama?

jzwb0rc2vma-juan-galafa

Nėštumas – itin atsakingas periodas, kurio metu svarbiausia – mamos ir mažylio sveikata bei gera savijauta. Tą užtikrinti padeda fizinis aktyvumas, kuris ne tik teigiamai veikia nėščiosios organizmą, bet yra naudingas ir į pasaulį ateinančiam vaikučiui.

Specifinės mankštos nėščiosioms yra skirtos lengvesniam vaisiaus išnešiojimui bei gimdymui ir geresniam mažylio vystymuisi.  Fizinis aktyvumas gerina širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo, judėjimo ir atramos sistemų veiklą, stiprina imunitetą. Šiuo atveju sportuojama ne siekiant dailių figūros linijų ar sportinių aukštumų, o tam, kad organizmas būtų sveikas ir būtų tinkamai pasiruošta išties atsakingam gimdymo momentui.

Treniruočių principas – kiekvienai individualiai

Gilus – lėtas, paviršinis – greitas ir itin greitas kvėpavimas derinamas su tam tikrais fiziniais pratimais. Paskutiniais nėštumo mėnesiais mokomasi, kaip elgtis gimdymo metu, kad šis būtų greitas, mažiau skausmingas ir būtų kuo mažiau chirurginio įsikišimo (nebent kiti atvejai, o ne dėl gimdyvės neklausymo personalo komandų), jog jausdama sąrėmius moteris nesustingtų ir nelauktų jų pabaigos, o išnaudotų tai tinkamai ir padėtų vaikeliui sklandžiai ateiti į pasaulį.

Fizinis krūvis, žinoma, negali būti visoms vienodas. Tos, kurios nusprendė pradėti sveikesnio,  aktyvesnio gyvenimo etapą tik nėštumo metu, visgi tai – ne pats geriausias metas. Tačiau tai nereiškia, kad reikia būti pasyviai! Tiesiog būtina krūvį rinktis pasikonsultavus su specialistu.

Tuo tarpu, jeigu moteris visą gyvenimą buvo aktyvi, tuomet ir nėštumo metu treniruočių intensyvumas gali būti šiek tiek didesnis. Tačiau svarbu nepersistengti. Ypač „turimų menstruacijų“ dienomis.

Būtina stebėti save

Rekomenduoju pradėti mankštintis nuo 3 mėn. nėštumo, kai vaisius pilnai įsitvirtina gimdoje. Bet kuriuo atveju treniruotės metu raginama nuolat įsiklausyti į savo kūną, nepersistengti, stebėti savo savijautą, pulsą! Neleiskite jam užkilti aukščiau 140 tv/min. O jeigu pulsas užkyla, nurimkite, giliai pakvėpuokite, pailsėkite, kol sumažės iki 90 tv/min.

Apie 24-26 nėštumo savaitę rekomenduočiau riboti mankštas (jei jaučiate, kad traukia pilvą) dėl priešlaikinio gimdymo galimybės. 31-32 savaitę vyrauja atsipalaidavimo, kvėpavimo pratimai. Šiuo laikotarpiu nerekomenduojami masažai.

 

Jei tai daugiavaisis nėštumas, tuomet reikėtų būti itin atsargiomis. Visi niuansai, pastebėjimai geriausiai išryškėja pasikonsultavus su specialistu ir pradėjus mankštas.
Svarbiausia, nebijoti. Sportas ir nėštumas ne tik, kad suderinama, bet net ir rekomenduojama! Tai tikrai naudingas ir smagiai praleistas laikas. Juk kuo daugiau sveikų, aktyvių, pozityvių mamyčių, tuo laimingesnės šeimos bei sveikesni vaikučiai!

 

Pagarbiai,

kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė