Skausmo signalai: šalinkime priežastis, o ne pasekmes!

14728275030_9e4e52f193

 

Ko gero, sunku būtų rasti žmogų, kuris nebūtų bent kartą susidūręs su tuo išties nemaloniu „palydovu“ – skausmu. Gaila, kad mūsų gyvenime jis vis karts nuo karto „apsireiškia“, tačiau labai daug kas priklauso ir nuo mūsų pačių – kiek mes pasiduosime jam arba, atvirkščiai, efektyviai užkirsime kelią.

 

Skausmu vadinama fiziologinė žmogaus reakcija į dirgiklius. Skamba gana paprastai, tačiau tai labai individuali sąvoka, nes daug kas priklauso nuo to, kaip gebame iškęsti skausmą.  Šiam žodžiui pritaikoma įvairių apibūdinimų: veriantis, duriantis, maudžiantis, deginantis… Ko gero, geriausiai skausmą geba identifikuoti tik jį patyrę žmonės.

 

Skausmai skirstomi pagal trukmę. Lėtinis – kai žmogus su juo susigyvena ir tai tęsiasi ilgiau nei 3 mėnesius. Ūmus – besitęsiantis iki 4-6 savaičių. Jo atveju paprastai rekomenduojama ramybė. Nuo 6 iki 12 savaičių – poūmis skausmas. Tokiu atveju reikėtų nedelsiant stoti į kova su skausmu. Padėti gali specialios procedūros.

Apskritai susirūpinti reikėtų, jei nors kartą gyvenime pajaučiate skausmą. Juk jeigu jis kitą dieną pradingo, nereiškia, kad neatsinaujins su dar didesniais simptomais. Šalinkime priežastis, o ne pasekmes!

 

Ką daryti susidūrus su skausmu? Nepasikliaukime savo „visa žinojimu“ ir nepulkime gydytis patys. Medikamentai nepadeda kovoti su priežastimi. Tokiu būdu tik tam kartui užslopinami receptoriai. Deja, neilgai trukus dažniausiai jie vėl pasirodo.

Visų pirma, reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, kad jis įvertintų realią situaciją ir, jeigu reikia, siųstų pas kitus specialistus. Taip pat rekomenduoju pasidaryti kraujo tyrimą. Pavyzdžiui, dažnai galima išgirsti: „traukia koją, turbūt trūkta magnio…“ O jeigu ne? Tuomet per didelė magnio koncentracija išstums kalį iš širdies ir prasidės naujos problemos.

Iš savo, kaip kineziterapeutės, patirties galiu pasakyti, kad skausmo priežastis dažnai būna visai ne ten, kur skauda. Pavyzdžiui, kelius gali skaudėti ne tik dėl plyšusio menisko ar kelio raiščių, bet ir nuo juosmeninės dalies. Juosmeninę dalį gali skaudėti ne dėl (galbūt esamos) išvaržos, o dėl pertemptų raumenų pečių juostoje.

 

Dažnas skundžiasi nugaros skausmais.  Atsargiai! Pabandykite kurią nors dieną stebėti save iš šalies: kaip sėdite, kaip vairuojate, kaip nešate pirkinius, kaip laikote vaiką? Ir aibė kitų kasdieninių veiksmų, kurie jau tapo jūsų įpročiu! Viskas atsiranda nuo mažų dalykų. Tad būtų laikas viską po truputį ir keisti. Mankšta šiuo atveju – pagalba numeris 1! Suprantu, atsakysite, kad neturite laiko, anksti keliatės, daug dirbate, vėlai grįžtate… o aš tik dar kartą padrąsinsiu ir pasikartosiu – laikas viską po truputį keisti.

Nebeieškokime priežasčių ir pasiteisinimų prieš save pačius, nelaukime, kol pradės skaudėti. Tokiu atveju tik ilginame laiką sveikatai sugrąžinti. Pradėkime nuo šiandien?

 

Pagarbiai kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė