Vanduo – geros savijautos eleksyras

8545811563_162d1dd20f_k

Ko gero, priminti, kad net 60-70 procentų žmogaus kūno sudaro vanduo, jau neverta. Tik štai kalbėti apie tai, kad toli gražu ne kiekvienas kasdien pasirūpina, jog to vandens organizmas nestokotų, vis dar tenka. Klausimai – kiek išgerti vandens, kaip jį gerti, kas bus, jeigu negersiu – atrodytų, nuolat iškeliami diskusijoms. Informacijos apstu ir kartais joje galima tiesiog pasimesti. Pabandėme trumpai ir aiškiai pateikti keletą vandens gėrimo taisyklių.

Vanduo dienos eigoje
Rytą rekomenduojama pradėti 2-3 stiklinėmis drungno vandens. Visos dienos metu patartina gurkšnoti mažais gurkšneliais, o ne prisiminus, kad ilgai negėrėte ir išgerti visą stiklinę vienu kartu. Tokiu būdu vandens nepasisavina organizmo ląstelės, viskas tiesiog pašalinama ir apkrunami inkstai. Rekomenduojama gerti vandenį su citrina – taip ir medžiagų apykaita pagreitinama, ir vanduo tampa kur kas skanesnis.

Vanduo treniruotės metu
Rekomenduojama gerti prieš treniruotę 2-3 stiklines, pačios treniruotės metu gurkšnoti mažais gurkšneliais, o po treniruotės vėl atstatyti vandens balansą organizme, išgeriant 2-3 stiklines. Atminkite, jog treniruotės metu nerekomenduojama gerti daug dėl refliukso, kad nebūtų diskomforto atlikti tam tikrus pratimus.

Vandens perteklius
Jeigu per daug geriate, galite „išplauti“ mikroelementus iš organizmo. Kaip suprasti, kad taip atsitiko? Pažvelkite į šlapimo spalvą – jis neturėtų būti nei tamsus, nei pernelyg šviesus. Paprastai, jei šlapimas šviesus – mūsų organizme pakankamai vandens, o kuo jis tamsesnis – tuo jaučiamas didesnis trūkumas.

Troškulys
Jeigu pajutote troškulį, tai reiškia, kad organizmas jau dehidratavosi. Tai paskutinis signalas kūnui, kad jam trūksta vandens. To neturėtumėte sau leisti.

Gudrybės, kaip priprasti gerti daugiau
Pasistatykite stiklines matomose vietose, pavyzdžiui, ant darbo stalo, virtuvėje gaminant ar kur kitur, kur praleidžiate daug laiko. Pasiskaninkite vandenį agurkais, citrinomis su mėtos lapeliais, apelsinu ir cinamono lazdele, įvairiomis mėgstamomis uogomis, galite jas net užšaldyti, kad vanduo būtų gaivesnis.

Dar šiek tiek vandens gėrimo naudos
– atskiedžia ir pašalina iš organizmo toksinus;
– geriau „sutepami“ sąnariai;
– gerina medžiagų apykaitą;
– padeda palaikyti organizmo temperatūros balansą;
– mažina apetitą.

Skanaus!

Pagarbiai, Toma