Atostogaukime taip, kad po to „nesigraužtume“ dėl prarastų formų!

laurencia-soesanto-271758

Atėjus atostogų metui, svajojame, kaip pagaliau leisime sau pasilepinti saulės voniomis, atsipalaiduosime, galbūt paimsime gerą knygą, mėgausimės jūros vaizdais, o gal patogiai įsitaisysime hamake… Ir, žinoma, atitrūksime nuo kasdienybės. Skamba išties viliojančiai ir sveikintinai, bet vis dėlto kartu pravartu būtų per atostogas nepamiršti ir sveiko gyvenimo įpročių – visų pirma, judėjimo. O galbūt netgi atrasti jį iš naujo – juk vasarą tiek daug galimybių! Apie tai ir kalbamės su kineziterapeute, studijos „Sveikas judesys“ įkūrėja Toma Kreivėnaite.

– Ką patartumėte žmonėms, kurie reguliariai sportuoja, ir pasidaro 2-3 sav. atostogas – kokia geriausia alternatyva įvairiems treniruokliams, sporto salei?
Pasivaikščiojimai, kopimai, dviračiai, riedučiai, plaukiojimas, tempimo pratimai. Tinka visas aktyvus laisvalaikis gamtoje!

– O gal per atostogas galima atrasti judėjimo malonumą?
Žinoma, šiltu metų laiku reikia mėgautis puikiu oru ir leisti laisvalaikį lauke. Negalėčiau rekomenduoti globaliai, kuriai problemai, kurio tipo judesys sveikiausias. Tai labai individualu. Pirmiausia, turi neskaudėti ir teikti moralinį pasitenkinimą. Žinoma, jeigu jums skauda nugarą, nerekomenduočiau važiuoti dviračiu ilgų distancijų, nes tokioje padėtyje būsite sulinkęs ilgą laiką. Svarbiausias patarimas – nepersistengti, tiesiog 20-30 min. per dieną aktyvaus laisvalaikio pakanka tam, kad jaustumėtės sveiki, energingi bei pozityvūs.

– Kaip patartumėte susiplanuoti dieną?
Vėlgi, tai labai individualu. Jei esate įpratę anksti keltis, mankštelė ryte prieš pusryčius jums suteiktų jėgų ir energijos užtaiso visai dienai. O galbūt jūs mėgstate panaktinėti ir pajudėti norisi vakare? Kodėl gi ne! Tik nepamirškite užkąsti po aktyvesnio laisvalaikio ir neperkraukite skrandžio prieš.

– Kokiu maistu bei gėrimais geriausia lepintis per atostogas, kad visos pastangos nenueitų per niek?
Vanduo su ledukais ir citrina pagerina virškinamojo trakto veiklą, sureguliuoja medžiagų apykaitą. Jeigu turite problemų su skrandžio rūgštingumu ar skonis per kartus, visada galite įdėti šaukštelį medaus.

Valgykite kuo daugiau vaisių, daržovių – juk vasarą pasirinkimas išties platus. Žinoma, kartais per atostogas leidžiame sau daugiau, bet svarbu nepamiršti saiko. Ir stenkitės būti aktyvūs.